Events

Seminarii online organizate în cadrul Proiectului FDI 2020-0454
„Calitate în procesul didactic universitar prin utilizarea pe platforme eLearning a materialului didactic multimedial”

Pentru fiecare seminar se va lansa o invitație de participare unui grup de cadre didactice, din sfera de interes a Proiectului (participare confirmată).


1. Vineri 20 Noiembrie 2020, ora 15:00, online

Prezintă: Florin Grigoraș, manager proiect

Participanți invitați: membrii comunității academice (cadre didactice) din UNAGE, cadre didactice din Licee de artă

Agenda:

  • Prezentarea Proiectului FDI 2020-0454 (Scop, Obiective, Rezultate vizate, eșantioane din materialele lucrate)
  • Prezentarea documentării realizate privind stadiul actual: reglementare și implementare pe plan mondial.
  • Masă rotundă pe tematica utilizării în învățământul superior a materialelor didactice în format multimedial, cu particularizare pentru învățământul artistic.

2. Vineri 27 Noiembrie 2020, ora 15:00, online

Moderator: Florin Grigoraș, manager proiect

Participanți: Cadre didactice din UNAGE, universități din țară și din Licee de artă;

Agenda:

  • Prezentarea Proiectului FDI 2020-0454 (Scop, Obiective, Rezultate vizate, eșantioane din materialele lucrate) – 15 min;
  • Prezentarea documentării realizate privind stadiul actual: reglementare și implementare pe plan mondial – 20 min;
  • Propuneri de soluții cu nivel tehnologic accesibil la nivelul universităților – 30 min (cu detaliere în seminariile ulterioare);
  • Masă rotundă pe tematica utilizării, în învățământul superior, a materialelor didactice în format multimedia. 

Subiecte posibile pentru masa rotundă (se dezvoltă de comun acord pe durata evenimentului):

  • Implementari cunoscute privind materialul didactic, în România, în străinătate;
  • Cerințe, așteptări, oportunități, constrângeri, recomandări;
  • Fundamentare legislativă, teoretică (cercetare), documentare, studii, concluzii;
  • O posibilă sistematizare a strategiei de generare a  materialului didactic multimedia.

În cazul în care se dorește organizarea, de către invitați, a unei prezentări sau a unei mini-sesiuni, vă rugăm să transmiteți: a) nume organizator/prezentator/moderator; b) denumire mini-sesiune; c) tematică (eventual orientativă); d) durată estimată.


3. Friday December the 4th 2020, 15:00 EET, online

Webinar 3 and Round table

“Multimedia course support operated on eLearning platforms. International cooperation and blended academic mobility” (section 1)

Moderator: Professor Florin GRIGORAS, PhD, Erasmus+ institutional coordinator and President of INNOVISART

/Moderators for mini-sessions/
(should you like to organise and include a mini-session moderated by you, please send a statement; or, please contribute to the Agenda)

Participants: teaching staff from Universities across Europe involved in Erasmus+ Programme, mainly in the Arts and Humanities; Erasmus+ coordinators.

Language: English

Agenda (tentative):

  1. Current state of affairs in my own University/Faculty regarding eLearning and electronic support for teaching and learning;
  2. Blended mobility, context, requirements and hopes;
  3. Review of widely known case studies regarding multimedia course support, comments; Technologies involved;
  4. Commitments for Webinar 4.

Date and time: Friday December 4th 15:00 EET Bucharest time ( 14:00 CET, 13:00 GMT)

Duration: 1 – 1.5 hours (extension on demand)

In order to let us know about your involvement, please send an e-mail message to the organiser and moderator

Professor Florin GRIGORAS, PhD
Erasmus+ institutional coordinator and President of INNOVISART
florian.grigoras@gmail.com

until Thursday 3rd of December 2020, evening.


4. Friday December the 11th 2020, 15:00 EET, online

Webinar 4 and Round table

“Multimedia course support operated on eLearning platforms. International cooperation and blended academic mobility” (section 2)

Moderator: Professor Florin GRIGORAS, PhD, Erasmus+ institutional coordinator and President of INNOVISART

/Moderators for mini-sessions/
(should you like to organise and include a mini-session moderated by you, please send a statement; or, please contribute to the Agenda)

Participants: teaching staff from Universities across Europe involved in Erasmus+ Programme, mainly in the Arts and Humanities; Erasmus+ coordinators.

Language: English

Agenda (tentative):

  1. Online (artistic and applied) research cooperation in the Arts;
  2. Presentation of in-house developed eL courses and discussion on the use within arts or humanities higher education context;
  3. Plans for future established cooperation (teaching&learning or research memorandums of understanding, networking, exchanges, a.s.o.).

Date and time: Friday December 11th 15:00 EET Bucharest time ( 14:00 CET, 13:00 GMT) 

Duration: 1 – 1.5 hours (extension on demand)

In order to let us know about your involvement, please send an e-mail message to the organiser and moderator

Professor Florin GRIGORAS, PhD
Erasmus+ institutional coordinator and President of INNOVISART
florian.grigoras@gmail.com

until Thursday 10th of December 2020, evening.


Platform

For both online meetings (3 and 4), we suggest using MS Teams (users of the platform will be integrated in a Team; for nonusers we will send a link to be accessed during the online meeting).